Lånekort

Sist oppdatert 9. okt. 2023

Lånekort

Alle med fast adresse i Norge kan få lånekort. Lånere under 15 år må ha underskrift fra foresatte. Lånere over 15 år må vise legitimasjon. Skoler, barnehager og andre institusjoner blir registrert på institusjonens navn, samt en ansvarsperson. Personlige lånere blir registrert med fødselsnummer i nasjonalt lånerregister, og man kan bruke det samme lånekortet i alle landets offentlige bibliotek. Institusjoner får lokalt lånekort.

Du må alltid ha med deg lånekortet når du skal låne. Har du smarttelefon, finner du en elektronisk versjon av lånekortet ditt i Bibliofil-appen. Lånekortet er personlig og låneren er alltid ansvarlig for det som blir lånt på kortet. Foresatte er ansvarlige for materiale lånt av barn/ungdom under 18 år.

PIN-kode Du må velge en PIN-kode som du bruker når du låner på biblioteket, fornyer lån, bruker Meråpent bibliotek, låner e-bøker og bruker andre digitale tjenester.

Digitalt nasjonalt lånekort Du kan selv bestille digitalt nasjonalt lånekort her, og i etterkant komme innom biblioteket for å knytte det til Klepp bibliotek.

Klepp kommune
Ansvarlig redaktør: Anne Kari Tinnesand
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube
Bygget med Libry Content