Til tjenester og tilbud

Samlingen vår

Tilbud til skoler

Jobber du i skolen? Her er informasjon om besøk på biblioteket, bokkasser med mer.

Klassebesøk

Alle besøk til biblioteket må avtales på forhånd.

Ta kontakt med biblioteket for å avtale klassebesøk med orientering/bokpresentasjon.

Ad hoc-besøk hvor klassen kommer samlet til biblioteket for å levere og låne bøker bør avtales på forhånd for å unngå å komme når det er andre grupper.

Send en e-post til klepp.bibliotek@klepp.kommune.no eller ring tlf. 51429870 (kl. 10-15) i god tid.

Vi minner også om at elevene må ha med lånekort, eventuelt mobiltelefonen, til biblioteket slik at de kan bruke utlånsautomatene.

Lånekort.

Det er foresatte som søker om lånekort for barnet.

Dette kan gjøres ved å registrere seg digitalt eller ved å fylle ut et skjema.

Hvis en klasse skal komme på orientering/bokpresentasjon og få lånekort, må man bruke skjemaet slik at bibliotekaren kan forberede de fysiske lånekortene for utdeling under besøket. Ferdig utfylte skjemaer og en klasseoversikt må leveres til biblioteket en uke før besøket.

For de eldste elevene vil vi minne om at de kan bruke appen Bibliofil og dermed ha lånekortet på mobilen. Husk derfor å gi tillatelse til at eleven kan ta med seg mobilen til biblioteket.

For å registrere seg som låner digitalt, se den blå boksen øverst til høyre på hjemmesiden, og klikk på “Bli låner”.

Bokkasser

Biblioteket lager bokkasser til bruk i skolen. Det kan være forskjellige typer skjønnlitteratur (for eksempel lettleste bøker, billedbøker, spenningsbøker) eller temakasser til prosjektarbeid. Lærerne får egne kort til skolebruk. Bokkassene må bestilles minst tre virkedager før de skal brukes. Send en e-post til klepp.bibliotek@klepp.kommune.no og husk å få med:

• Navn på skole
  • Kontaktperson
  • Aldersgruppe/klassetrinn
  • Antall elever
  • Tema
  • Målform (nynorsk/bokmål/blandet) NB! Utvalget på nynorsk er begrenset pga. færre utgitte bøker.
  • Ønsket leveringsdato.

Klepp kommune
Ansvarlig redaktør: Anne Kari Tinnesand
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube